We gaan commercieel!

Veel initiatieven zijn er in het verleden gestart met deze drie woorden. Denk maar eens even na: Veronica in 1995, Sport 7, Talpa, Eredivisie live en het liefs zou het KNKV ook een commerciële aanpak willen hebben.

Want commercie is booming! Maar eigenlijk zou je ook kunnen vaststellen dat commercieel zijn iets “ raars” is.  Zeker als je het in één woord noemt met een korfbalvereniging. Synergo gaat commercieel?  De voorzitter wordt een CEO, het bestuur veranderen we in Management Team en onze kantine gaat dan door als bedrijfskantine, inclusief koffiejuffrouw. Voor het toilet moet betaald worden en douchen doe je met een muntje.

Alles moet geld opleveren voor de aandeelhouders (in ons geval dan onze leden). Ja, klinkt best raar eigenlijk. Misschien moeten we het maar niet zóóó ver laten komen.

Toch zul je zien dat een vereniging in de loop der jaren verandert. Zaken worden professioneler en er ontstaan nieuwe ideeën.

Een vereniging verandert, net zoals een commercieel bedrijf. Nee natuurlijk zullen wij als Synergo onze huid niet verkopen, we blijven een leuke en gezellige club waar iedereeen zich thuis kan voelen.

MAAR: zoals jullie hebben kunnen zien, veranderen we sommige dingen met hele kleine stapjes. Inmiddels hangen de eerste reclameborden langs het veld. En krijgen sponsors zoals Veerkacht & Dok11 eindelijk de aandacht waarvoor ze al jaren sponsor zijn.

Reclamebord Veerkracht Dok11

Het leuke van veranderen is, dat je resultaat kan zien.  Ja, acht reclameborden vallen natuurlijk ineens op. Maar wie goed kijkt, ziet er ook een boodschap in. We geven ondernemerschap de ruimte binnen onze vereniging.
We gaan commercieel! Daar is ‘ie weer.  Heb jij ook afgelopen zaterdag een broodje braadwürst geprobeerd? Voor slechts 1,50 kon je al in de sfeer komen van komend weekend. Het Synergo Oktoberfest!

We gaan commercieel! Ja dat klopt. We gaan bedrijvigheid stimuleren onder onze leden. We gaan platformen bieden waar relaties kunnen ontstaan en waar ondernemers elkaar kunnen vinden. Uiteraard met de gedachte en hoop, dat onze leden onze club willen supporteren met het behalen van onze doelen. Bijvoorbeeld het digitale scorebord!

LinkdedIN
Gerard van Vliet (vader van Gina en Raquel)  gaat onze Synergo LinkedIn groep beheren. Een ontmoetingsplek voor onze ondernemende leden waar puur gecommuniceerd wordt over zakelijke initiatieven. Weet jij hoeveel bouwbedrijven er onder onze leden te vinden zijn?

We gaan commercieel! Oké, ik ben een marketeer in hart en nieren, dat klopt. Je merkt het denk ik ook wel in mijn stukjes en de evenementen waarbij ik soms betrokken ben. Het gaat immers om de boodschap en de manier waarop je dingen brengt. Leuk is te zien dat onze Facebook-groep inmiddels volwassen is. Ruim 240 leden zitten inmiddels in onze groep. Via dit medium wordt nieuws razendsnel gebracht. En dat “ virus” marketing een beetje overwaait naar de A1, dat doet me alleen maar deugd. Want dat er een Halloweenfeest aankomt, dat weet bijna iedereen!

facebook

Nog niet lid van onze Synergo Facebook-groep?  Doe dat! Want hoe commercieel we soms ook kunnen zijn, hoe eerder je op de hoogte bent van het allerlaatste nieuws.

We gaan commercieel!  Synergo groeit en bloeit! Synergo dat zijn wij! Synergo mijn club!  En zo hebben we er nog wel een paar voorbij zien komen. Het allerbelangrijkste is plezier en fun. En dat was er zeker weer het afgelopen weekend.

Komend weekeinde is het Synergo Oktoberfest!  Ben je er ook bij?

Groetjes en een fijne week!

Marc

PS Geïnteresseerd in een reclamebord langs het veld? Laat het ons weten, hoe meer borden, hoe eerder ons digitale scorebord een feit is! En commercieel of niet, een Synergo-reclamebord kost niet veel, écht niet!