De komst van de BSO in onze kantine

Vanaf volgende week maandag, 28 oktober, komt de BSO als huurder in onze kantine en bestuurskamer. Na een heel lange tijd van voorbereiding, overwegingen, contractonderhandelingen is het nu eindelijk zover.

De organisatie heet Ludens, later deze week stellen de medewerkers zich voor met een bericht op de website.

In dit bericht lichten we de praktische impact op Synergo toe.  

Aanwezigheid

  • Er zijn kinderen in de kantine. Jullie zullen zien dat er van maandag tot en met vrijdag tot 18.30 uur kinderen in de kantine zijn. Vanaf het moment dat wij beginnen met de trainingen scheiden we met een kast het gedeelte tussen de bar en zaal. Iedereen is dus voor de training gewoon welkom in de kantine, alleen niet in het hoekje bij de zaal en in de bestuurskamer.
  • Er komen ongeveer 35 kinderen in de leeftijd van 7 tot en met 12
  • De BSO zit nu in een ruimte in Trajectum College aan de overkant van de straat, dus het zijn allemaal kinderen uit de buurt
  • De kinderen komen op normale dagen vanaf ongeveer 14.00 uur. De medewerkers zijn een uur eerder om dingen voor te bereiden
  • In de vakantie en op studiedagen van de scholen is de BSO de hele dag open. Ze beginnen dan al ’s ochtends vroeg.
  • We laten af en toe de kinderen meedoen aan korfbalactiviteiten. Deze week in de herfstvakantie komen de kinderen al een dagje naar de nieuwe plek kijken. Casper en Ineke gaan met ze korfballen! We hopen dat dit bij een aantal kinderen tot korfballiefde leidt.

Spullen

  • Er komen wat extra spullen bij. We zijn nog bezig een nieuwe kast te regelen met spullen voor de BSO. Tot die kast er is, stalt de BSO een aantal verhuisdozen in de bestuurskamer.
  • In het materiaalhok komt een rolcontainer met spullen waarmee de kinderen buiten spelen. Ze rijden deze container naar buiten als ze naar buiten gaan, zodat de kinderen spullen uit die container pakken, en niet onze ballen en materialen
  • De BSO gaat servies en bestek gebruiken
  • We gaan een extra koel/vrieskast plaatsen die de BSO gaat gebruiken. De koelkast is voor hen, en twee vrieslades voor hen, en de andere twee vrieslades zijn voor ons.
  • In de bestuurskamer stonden meer stoelen dan nodig en wat overtollige barkrukken. Die gaan weg. We gaan proberen ze op marktplaats te verkopen.  
  • We hangen een kap over de tap en een gordijntje voor de drankkoelkast omdat in een BSO geen alcohol zichtbaar mag zijn.

Schoonmaak

  • We hebben met de BSO afgesproken dat wij de ruimte schoon opleveren. Dat lukt niet altijd goed genoeg nu, daarom hebben we een contract afgesloten met het bedrijf dat nu ook de hal en toiletten schoonmaakt. Zij komen ’s ochtends de kantine schoonmaken. In de periodes dat er vakantie BSO is (en er dus ’s ochtends kinderen zijn), komen ze ’s avonds laat.

In het begin verwacht ik dat het even wennen is. Wellicht komen er nog wel wat punten naar voren die we nog wat beter moeten afspreken. We zijn daarover goed in overleg met de BSO en hebben de ervaring en verwachting dat we daar heel goed uitkomen. Als je dingen ziet waarvan je denkt dat we iets mee moeten, laat het me dan even weten.

Het bestuur verheugt zich op de samenwerking met de BSO. We doen dit, zoals eerder toegelicht en besproken, om 3 redenen:

  • We  willen graag met kinderen in contact komen en ze kennis laten maken met korfbal
  • We vinden het mooi passen in de pijler Synergo sociaal om onze mooie ruimte niet leeg te laten staan maar goed te benutten voor kinderen uit de buurt
  • Het brengt een mooi bedrag op wat heel goed is voor de financiële stabiliteit van Synergo.

Als je vragen hebt, mail dan gerust naar chris.vrolijk@synergo.nl

Zie ook