Punten uit de bestuursvergadering van 24 april 2012

Hieronder volgt weer een verkorte weergave van de punten die besproken zijn op de afgelopen bestuursvergadering. Heb je vragen of opmerkingen, schroom dan niet om contact op te nemen via bestuur@synergo.nl

Schoolkorfbaltoernooi
Het eerste deel van het schoolkorfbaltoernooi is goed verlopen. Complimenten aan de organisatie en we kijken uit naar deel twee op vrijdag 11 mei.

ALV 15 juni 2012
De ALV op 15 juni zal om 19.30 aanvangen. We hebben besproken welke punten op de agenda komen en het belooft wederom een interessante vergadering te worden. De agenda volgt binnenkort op de site. In de vergadering van 10 mei nemen we alle jaarverslagen en jaarplannen door zodat de ALV-Synopsis op 11 mei naar de drukker kan.

Financiën
We hebben de jaarcijfers van 2011 besproken en nu is de kascontrolecommissie aan de beurt om alle stukken te controleren. Het verslag zal t.z.t. te lezen zijn bij de ALV-stukken. Ook de begroting voor 2013 en 2014 zijn grotendeels klaar en wachten op de laatste puntjes op de i. Ook deze vind je straks bij de ALV-stukken.
Ook het plan voor de incasso van bijvoorbeeld contributie en bedragen van briefjes krijgt steeds meer vorm. Dit zal in stemming gebracht worden op de ALV in juni.

Contributie
Er blijkt wat onduidelijkheid te ontstaan over wijzigingen in de contributiecategorieën. We hebben dit als bestuur weer even helder vastgesteld. Wanneer men zijn of haar lidmaatschap naar beneden wil bijstellen van bijvoorbeeld spelend naar niet-spelend lid, geldt ook een opzegtermijn van 3 maanden. We hebben dan immers ook een volledig jaar als spelend lid betaald bij de bond. Alleen in uitzonderlijke gevallen kunnen we hier van afwijken. Een contributieniveau omhoog kan altijd per direct

Scheidsrechters
Het blijft moeizaam om mensen voor de scheidsrechterswerkgroep en als scheidsrechter te vinden. Uit de brieven zijn drie geïnteresseerden gekomen waar we nu mee aan de slag gaan.
Donderdag 26 april is er een spelregelavond geweest, georganiseerd door Kaspar Hanenbergh, voor de A- en B-jeugd en overige geïnteresseerden.

Sociale contributie
Op de vorige ALV is opdracht gegeven om een voorstel te maken voor sociale contributie. Hiermee moet het vrijwilligersprobleem structureel worden opgelost. De werkgroep komt begin mei voor het eerst bij elkaar en zal haar best doen om een voorstel te maken de ALV op 15 juni.

Nevenactiviteiten
Er is een verzoek binnengekomen van Marc en Manon of zij een feest mogen organiseren op 2 juni. Uiteraard zijn wij hier als bestuur erg blij mee. Dergelijke initiatieven zien wij graag. Dus komt allen op 2 juni naar de kantine!
We zoeken nog een of twee mensen die willen helpen bij het organiseren van de rommelmarkt op de 3e zaterdag van september. Het kost maar een paar uurtjes, maar levert altijd een mooi bedrag op voor Synergo!
Het familietoernooi zal dit jaar op 16 juni zijn.

U-pas
Ook voor komend jaar sluiten wij ons aan bij U-pas en kunnen de houders van deze pas weer voordeliger sporten bij Synergo

Extern
Het KNKV heeft zijn conceptmeerjarenplan opgestuurd en organiseert in mei en juni clusterbijeenkomsten om dit met de diverse verenigingen te bespreken. Uiteraard zullen wij een bijeenkomst bezoeken om onze stem te laten horen.
Ook de VSU organiseert een avond in mei om haar jaarverslag te presenteren en met verschillende sportverenigingen te praten over de sportvereniging van nu en in de toekomst.

Kantine
De kantine is regelmatig een behoorlijke bende en ziet er daardoor ongezellig uit. Dit moeten we beter kunnen doen met zijn allen. Het tassenrek volgt in de zomer, maar tot die tijd hopen we dat mensen hun tassen niet op tafel maar op de grond willen zetten. Voor volgend seizoen komt een plan voor het dagelijks beheer.
Ook wordt er gekeken naar investeringen en onderhoud van de kantine

Technische zaken
Vrijdag 27 april kwamen TC en JTC, enkele trainers en Rob Lof bij elkaar om te spreken over het technisch beleid voor de komende jaren. Waar willen we heen en hoe gaan we dat bereiken? Hoe zorgen we dat de groeiende jeugd structureel goed wordt begeleid, zodat de kwaliteit omhoog gaat? Hoe gaan we om met de schaarse veldruimte en trainers/coaches? Waar zetten we het aanwezige kader op in als we onvoldoende hebben voor begeleiding van senioren en jeugd? Is er voldoende animo bij de senioren om prestatiekorfbal te spelen?

Zaalverdeling seizoen 2012-3013
De zaalverdelingscommissie voor zaalseizoen 2012-2013 is bij elkaar geweest en met de voorlopige versie zijn we erg tevreden. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we wat meer vroege uren in sporthal De Dreef.

Bestuurssamenstelling 2012-2013
Jan, Anne, Eva, Oskar en Sander stellen zich herkiesbaar. Ineke en Femke treden af. We gaan op zoek naar één nieuw bestuurslid om het bestuur aan te vullen.