Wat maken we ons druk!

Marc Verhoeven

Het is alweer ff geleden dat ik in de pen klom, maar met het carnaval in m’n achterhoofd, dacht ik. Goh we zitten alweer bijna in de maand maart.

Wat gebeurt er toch bijzonder veel op onze club. Wanneer heb je voor het laatst op de Synergo.nl site gekeken. Iedere dag komen er nieuwe berichten, proberen actieve leden je bij te praten over gebeurtenissen en/of worden de oproepjes gedaan voor hulp.

Het is carnaval, ieder jaar het moment om gek gekleed de straat op te gaan.  Alles mag en niets is te gek. Maar het is ook bijna weer verkiezingstijd. Een paar maanden geleden was ik in de USA, bij de verkiezingen aldaar en het was een groot spektakel.

Zeg maar, een beetje “on” Nederlands. Maar we gaan hier ook die kant op. De afgelopen week is het losgebarsten op TV, Radio en op internet. Vullen we massaal de stemwijzer in, en zijn we allemaal verbaasd over de uitkomst!

Weet jij al wat je gaat stemmen? De een kiest voor groen, de ander voor rood, het maakt in ons model weinig uit, want uiteindelijk moet er een coalitie gevormd worden. En hier is net het bruggetje naar de club. Ook daar hebben we verschillende type mensen die ieder een uniek karakter hebben. Dat maakt het leuk, een vereniging van ons allemaal door ons allemaal. Een mooi voorbeeld hiervan is de paasei-actie. Je kan een bakje eieren kopen, vrolijk gekleurd. Leuk toch. Maar zeggen die kleuren iets?

Als je gister het debat op RTL-4 heb gekeken, viel je iets op. In de reclameblokken zag je een leuke commercial van het CDA, kleine Sybrand, wil Minister President worden. Leuk bedacht, maar beter was de inhaker van de VVD. Totaal onverwacht, last minute inkocht ( notabene tijdens het debat) en direct op zender gegooid. Het lijkt wel Amerikaans.

Maar terug naar die eieren, heb jij ze al besteld? Als er genoeg leden een gekookt ei kopen, dan kunnen we, zo roept het bestuur, investeren in de inrichting van de nieuwe kantine. Alsof dat ene doosje eieren hier genoeg voor is?

Maar als we het met z’n allen doen, dan kunnen we wat voor elkaar krijgen. Obama noemde het een “change”, Trump had het over “make it great again”  en wij……….. wij zijn Synergo-ers, en trappen niet in gladde slogans en slimme marketing. Of toch wel?  Zeg eens eerlijk, heb jij ook eieren besteld?

Terug naar de sport, korfbal, Synergo de grootste, de snelst groeiende en de leukste vereniging van Nederland. Echter marketing termen, die bij verkiezingen het goed zouden doen. Zijn ze waar? Geen idee, bij het KNKV stelde iemand me laatst die vraag. “Marc, wie heeft die kreet, snelst groeiende club, bedacht?”. Ik moest lachen, keihard lachen. Want waar je ook mee bezig bent. Als je erin geloofd, dan is het waarheid.

Have fun, fijne vakantie en koop een ei!

Marc 🙂

marc@korfbal.com