Bestuursupdate april

Afgelopen week heeft het bestuur weer de (digitale) maandelijkse vergadering gehad. 

Hier een update van een aantal dingen die we hebben besproken.

Synergo in tijden van Corona

Helaas liggen we als vereniging grotendeels stil. Het is niet anders. Hartverwarmend was de kaartenactie die via Facebook werd opgezet om onze Jan een kaartje te sturen. De eerste ‘Synergo challenge’ staat inmiddels op onze Instagram-pagina en de trainers hebben van Casper een programma ontvangen om hun teams fit te houden. Je kunt via de supportersvereniging een heuse Synergo-trui bestellen. Heb je ideeën om met elkaar in verbinding te blijven? Deel ze via Facebook of mail het bestuur (bestuur@synergo.nl). We hebben tot slot deze week al onze leden een mail gestuurd om de leden te steunen die financieel geraakt zijn door deze crisis. 

Seizoen 2020-2021

Gek genoeg starten de voorbereidingen voor volgend seizoen. De Korfbal- en Scheidsrechterscommissie hebben een gezamenlijke enquete gemaakt om ook voor volgend jaar weer te zorgen voor voldoende trainers en scheidsrechters. Ze kregen al 35 reacties. Vul jij hem ook even in?! Er wordt gewerkt aan een plan om het opleiden van trainers weer naar een hoger plan te tillen. Ook goed nieuws deze week: de trainersstaf voor onze hoogste seniorenteams is bijna rond. Inmiddels is ook bekend dat Synergo 1 volgend jaar weer ‘gewoon’ uitkomt in de eerste klasse, zowel op het veld als in de zaal. Synergo 3 zit voor de zaal nog even in de wachtkamer en is afhankelijk van een besluit van het KNKV over de invoering van een zogenaamde tussenklasse

Veld- en zaalcapaciteit 

Het bestuur heeft kennis genomen van een rapport van het Mulier instituut naar de veld- en zaalcapaciteit in de stad Utrecht. Hieruit blijkt dat Synergo buiten één wedstrijdveld te weinig heeft en op termijn zelfs twee. Het bestuur houdt de ontwikkelingen rondom DWSV in de gaten en blijft hierover met de gemeente in gesprek. 

Zoektocht naar nieuwe voorzitter

Het bestuur zal op korte termijn een enquete versturen naar alle leden en ouders van jeugdleden om het profiel van de nieuwe voorzitter verder vorm te geven en te peilen wie deze rol op zich kan en wil nemen. Het bestuur heeft in ieder geval afgesproken dat Oskar zijn rol als interim voorzitter neerlegt per 17 juni, of als deze niet door kan gaan in verband met corona, uiterlijk per 1 augustus. 

JAV op 17 juni

Mocht het allemaal weer door kunnen gaan, dan organiseert het bestuur op 17 juni de jaarlijkse algemene ledenvergadering. Op deze vergadering wordt dan ook direct gestemd over het kledingvoorstel dat gepland stond voor de bijzondere algemene ledenvergadering van 25 maart. Mogelijk hebben we dan met ingang van het komende zaalseizoen nieuwe shirts. De commissies zijn inmiddels gevraagd om hun input aan te leveren (verslag en jaarplanning 2020-2021).