Punten uit de bestuursvergadering van 1 maart 2012

Hieronder volgt weer een verkorte weergave van de punten die besproken zijn op de afgelopen bestuursvergadering. Heb je vragen of opmerkingen, schroom dan niet om contact op te nemen via bestuur@synergo.nl

Combinatiefunctionaris:
Lizzie Chen is per 1 maart in dienst van de VSU als combinatiefunctionaris korfbal en badminton. Voor Synergo betekent dit dat zij ongeveer 0,2 fte inzetbaar is voor onze club. Zij zal o.a. aangestuurd gaan worden door de JTC. Elders op de site heb je hier al meer over kunnen lezen.

Scheidsrechters:
Er ligt een mooi en concreet plan van de werkgroep arbitrage, maar dit moet nu in werking gezet gaan worden. Daarvoor moeten mensen geworven worden. Tot op heden is het nog niet gelukt om mensen voor de scheidsrechterscommissie te vinden. We sturen een brief naar alle ouders en leden met een dringende oproep. Indien hier niets uitkomt, zullen we een andere manier moeten vinden om deze functie te vervullen, dat kan zijn door mensen uit andere commissies te trekken of iemand hiervoor in te huren, maar dan zullen de kosten doorberekend moeten worden. Immers zonder scheidsrechter geen wedstrijd
Het tekort aan scheidsrechters en beoordelaars gaat ons ontzettend veel geld kosten, dus hier ligt de komende tijd onze prioriteit. Er zal op verschillende manieren aandacht besteed gaan worden aan onze huidige scheidsrechters en aan het werven en opleiden van nieuwe.
Met de start van de tweede helft van het veldseizoen zullen er speciale scheidsrechtersshirts uitgereikt worden.
Inmiddels hebben we een nieuwe gediplomeerde scheids: Ruben Morshuis! Daar zijn we natuurlijk erg blij mee en trots op!

Veldzaken:
Er is overleg geweest met DWSV over het eventuele gebruik van hun kunstgrasveld. Volgens de gemeente zou er ruimte moeten zijn, maar helaas komt het schema van de gemeente niet overeen met dat van DWSV. Zij trainen en spelen vrijwel altijd op de momenten die wij zouden kunnen benutten. Er wordt weer verder gekeken naar een oplossing voor het dreigende ruimtetekort.
Voor nu is het trainingschema wel weer op orde, maar het wordt steeds lastiger. Ook het inplannen van alle wedstrijden wordt steeds moeilijker.

Zaalverdelingscommissie:
Er is overleg geweest m.b.t. de zaalhuur voor 2012-2013. Een afgevaardigde van HKC heeft hier het korfbal vertegenwoordigd. Gjalt Knopper heeft dit jarenlang gedaan, maar kon door vakantie dit keer niet aanwezig zijn. Ook heeft hij aangegeven deze functie neer te willen gaan leggen. Gelukkig heeft iemand van HKC zich voor deze taak aangemeld. We zijn Gjalt heel dankbaar dat hij dit al die jaren heeft willen doen!
Synergo heeft de volgende aandachtspunten in het overleg naar voren gebracht:
– Er moet meer ruimte komen voor de jeugdteams, zeker als de gemeente jeugdsport wil bevorderen;
– Het zou fijn zijn als sporten nog meer geclusterd kunnen worden per hal;
– Er moet aandacht zijn voor het feit dat de ene sport meer vloerruimte nodig heeft dan de andere (vergelijk volleybal met korfbal, bijvoorbeeld);
– Als er uren over zijn, moet dit eerst intern bekend worden gemaakt: we vinden het niet terecht dat clubs buiten Utrecht deze uren toegewezen kunnen krijgen wanneer er voor de clubs binnen Utrecht ruimtetekorten zijn.

Kantine:
De kantine wordt opgeruimd, schoongemaakt en opgeknapt. Ook wordt deze aan de buitenkant voorzien van stickerlogo´s en de naam Synergo, zodat we vanaf de weg en het spoor beter zichtbaar en herkenbaar zijn.
Aan een tassenrek wordt gewerkt.

Financiën:
We zijn bezig met het mogelijk maken van een incassosysteem voor de kantinebriefjes. Zo hopen we nog sneller alle briefjes betaald te krijgen, zonder dat dit heel veel manuren aan mails en telefoontjes kost. Er komt ook een incassomogelijkheid voor de contributie. Het systeem zal zo snel mogelijk ingevoerd worden.

Synopsis:
De aanlevering van de kopij was de laatste keer zeer minimaal. De redactie heeft daarom besloten de Synopsis alleen digitaal uit te brengen. We bekijken hoe het met de eerstvolgende Synopsis gaat, maar als ook daar de inhoud minimaal is, beraden we ons op andere mogelijkheden, zoals een jaarboek of een digitale nieuwsbrief.

G-korfbal:
Synergo is vanuit verschillende hoeken (KNKV, VSU) benaderd over G-korfbal. Dit hebben we eerder aangeboden, maar om diverse praktische redenen zijn we ook weer gestopt met dit aanbod. Volgende week zullen we overleg hebben met de VSU en KNKV om te kijken wat er alsnog mogelijk zou zijn en of we dit als club weer aan willen gaan bieden.

Sponsorcommissie:
Om Synergo draaiende te houden en onze plannen te verwezenlijken is het van belang dat er meer sponsorinkomsten komen. De commissie is nu te klein en te druk dus. Ook neemt kledingbeheer nu te veel tijd in van de sponsorcommissie, dus hier moeten ook mensen voor gevonden worden, zodat de sponsorcommissie zich weer bezig kan houden met sponsors zoeken. Dit jaar loopt ook na drie jaar het contract met Veerkracht af. We vragen twee dingen:
Uitbreiding van de commissie is hiervoor gewenst, dus we gaan op zoek naar enthousiastelingen. Hiervoor wordt met name aan niet-korfballende ouders gedacht, omdat verstand van commercie en marketing in dezen uiteraard veel belangrijker is dan korfbalkennis. We zullen dit punt ook aanstippen in de brief naar de ouders
Daarnaast is het van belang dat leden producten en diensten bij sponsors afnemen en hen verder promoten.

Schoolkorfbal:
De voorbereidingen voor het schoolkorfbaltoernooi zijn alweer in volle gang. Schrijf de data in je agenda: 20 april voor de groepen 6 t/m 8, 11 mei voor de groepen 3 t/m 5.

ALV:
Ook de voorbereidingen voor de ALV zijn ingezet. Eind maart krijgen alle commissies een oproep voor hun jaarverslagen en jaarplannen.