Jaaroverzicht 2019 van de nieuwe-ledencoördinator

Afgelopen jaar hebben we 66 nieuwe leden mogen verwelkomen! 31 nieuwe seniorenleden, 2 meetrainende leden, 27 nieuwe jeugdleden, 6 peuters en kleuters voor de korfbalgym. Een 2019-jaaroverzicht van de nieuwe ledencoördinator.

Op 8 januari 2019 viel de eerst inschrijving in de mailbox. Daarna begon de teller te lopen.

Dit jaar voor het eerst een megaopkomst bij de trainingen na het schoolkorfbaltoernooi! Een grote groep kinderen die 4 trainingen kreeg. Jammer dat de laatste donderdagtraining door noodweer letterlijk in het water viel. Maar dat gaf mij de mogelijkheid om even met ouders te praten en ze samen met hun kinderen enthousiast te maken. Voor zover dat na deze supertrainingen nog nodig was. Uit die groep zijn er heel veel nieuwe aanmeldingen gekomen; 27!

Start seizoen

Zo konden aan het begin van de competitie starten met 2 F-teams en 4 E-teams. Maar ook waren er nieuwe D- en C-leden. En zelfs een nieuw B-lid.

Ook best wel aanmeldingen van kinderen waarvan hun ouders nog geen Nederlands spreken. Maar door het enthousiasme van de kinderen toch meegingen naar deze -zo speciaal voor Nederland- sport en verenigingsleven.

Korfbalgym

Daarnaast kwamen er op zaterdag mogelijkheden voor de allerkleinsten; de peuters en kleuters. En ja hoor, de korfbalgym voor peuters en kleuters was een succes.

Ook mama’s en papa’s kropen over het veld hupten over bankjes en rolden met de bal met hun peuter op leuke muziek. De peuter/kleuter-kangoeroegroep staat op 6 en groeit als kool!

Senioren

Ook bij de senioren groeit het ledenaantal gestaag. 31 nieuwe leden, waarvan ook een aantal terugkerende oud-spelers! Leuk om te zien dat van jong tot ‘wat ouder’ er in- en doorstroom is.

Ook een aantal ouders overwogen om te gaan korfballen. Helemaal super! Zelf vond ik het dit jaar (net al alle andere jaren) weer een kunst om aan het verzoek te voldoen om nieuwe heren te werven.

Uitstroom

Helaas zijn er van de 31 nieuwe seniorenleden er ook weer 4 (waarvan 3 heren) uitstromers. Meestal door blessure, werk of tijdgebrek.

Het resultaat

Ik ben over 2019 zeker tevreden. In totaal 66 nieuwe leden waarvan er weer 5 uitstromen, vind ik een mooi resultaat.

Nieuwe-ledencoördinator in 2020

Als nieuwe-ledencoördinator heb ik ook in 2020 weer het eerste contact met mogelijke nieuwe leden. Vanaf de eerste interesse en vragen over korfbal en Synergo tot wegwijs maken in de vereniging, bij een team 4 keer laten meetrainen en als het bevalt lid maken. Ik doe dit zoals de vereniging al jaren van mij gewend is.

Iedereen een gezond en sportief 2020!
Jullie dedicated nieuwe-ledencoördinator,
Rita.