Groeien = boeien(d)!

Drie keer per jaar komen commissieleden en bestuur bij elkaar. Stand van zaken jaarplan, knelpunten en onderlinge samenwerking staan dan op de agenda. vrijdag 7 november was de 1e sessie van dit seizoen. Lekker in Lopik, 63 bochten nemend over de dijk, kwamen 15 vertegenwoordigers samen. We hebben de volgende speerpunten benoemd:

  1. Vinden van 2 TC-leden, om de belangen van de 13 senioren teams, recreanten en korfbalfit goed te kunnen behartigen
  2. Vinden van een voorzitter (ben of ken jij die?)
  3. Vinden van mensen die tijdige start van wedstrijden in de zaal willen bijhouden: om te voorkomen dat het laatste spelende team na hun 1e helft de zaal uit moet
  4. Duidelijkheid over beschikbare ruimte veld (en zaal): om onze visie ‘iedereen tweemaal met plezier korfbal in de week te kunnen bieden’ te kunnen waarmaken
  5. Clubcultuur Synergo; daar zorgen we met zijn allen voor: omdat dat normaal is

Afspraken over uitvoering:

  1. Draaiboeken zijn essentieel voor goede overdracht. We maken onderscheid tussen een jaarkalender (wanneer moet wat af) en draaiboeken voor een activiteit of event (hoe doe je het?) elke commissie stuurt op beide zaken die jaarlijks terugkomen en zorgt zo voor structuur in overdracht
  2. Alle commissies zijn actief in het sturen van input voor de nieuwsbrief aan Femke. Femke mailt alle commissie hier actief op.
  3. Synergo heeft normen en waarden; daar houdt iedereen zich aan en iedereen mag iedereen daarop aanspreken. Dit zorgt voor een opgeruimde kantine, zaal, normaal afschrijfgedrag. We stellen geen apart huisreglement op. Bestuur zorgt voor banners in de zaal
  4. De veld- en zaalruimte is te krap. Dat weten we. Om dit goed te ‘managen’:
    • Bestuur laat duidelijk weten wat de ruimte is voor de 2e helft van het veld. We hebben gezamenlijk besloten dat we liever nog een tijdje krap zitten om aan de gemeente te kunnen aantonen dat ze echt in beweging moeten komen. Hierover wel ook duidelijk communiceren naar de leden.
    • Bij het indelen van het trainingsschema brengen JTC en TC ieder hun eigen ‘ideale situatie in’. Het bestuur is aanwezig om tot een gezamenlijk (en minder ideaal) schema te komen. De uitgangspunten worden scherper en op basis van gelijke rechten geformuleerd: alle teams iig 1 trainingsavond met gelijke trainingstijd. De 2e avond wordt ingericht naar mogelijkheden, waarbij we creatiever en meer vanuit combinaties kunnen redeneren en meer kijken naar uitwijkmogelijkheden (gymzaal en hallen buiten de stad)

Vrijwilligers vinden, dat doen we met zijn allen:

  • Elke commissie stelt korte en aantrekkelijke profielen op van vacatures en mailt deze eerst naar elkaar
  • Iedereen zoekt actief mee naar mogelijke kandidaten in eigen team, ouders, omgeving. Weet je iemand, dan mail je deze naar alle commissies toe. Wil je iemand benaderen, dan toets je eerst in de mail bij alle commissies of deze persoon al voor wat anders wordt benaderd
  • Bestuur bemiddelt indien twee commissies dezelfde persoon willen benaderen
  • TC, JTC en scheidsrechters bespreken tijdig de bezetting van trainers, coaches en scheidsrechters voor het nieuwe seizoen. Zij maken hier actief een aparte afspraak voor.

groet!

Anne